De innovatieve redactie achter Newsmonkey

| Dit artikel past in een opdracht voor studenten uit het derde jaar met als onderwerp media-innovatie.

Newsmonkey is hét nieuwsmerk van generation Y: een online medium met journalistiek en entertainment die domineren op sociale media. Dit jong mediabedrijf leidt een nieuw online commercieel model, met native advertising en eigen technologie die ze viraal laat gaan. Maar hoe gaat het er aan toe op de redactie zelf? Hoe blijft Newsmonkey bij met de snelle technologische veranderingen binnen de media?

Newsmonkey probeert zich te onderscheiden met haar eigen breaking nieuws, achtergrondverhalen, scoops, populaire lijstjes en boeiende video’s. Zo bereikt het medium meer dan 1,5 miljoen gebruikers per maand. Matthias Rombaut, editor bij Newsmonkey, wist ons te vertellen dat de redactie telkens up-to-date moet zijn met de constant evoluerende technologieën. Zo organiseert hij workshops voor de hele redactie over Google Analytics, de algoritmes van Facebook,… Ulrike Vandamme, freelance journalist bij Newsmonkey, kon dit alleen maar bevestigen.

De auteur

Laura Reyné

De auteur

Rano Pulatova

Profiel E-mail

Dochter, klein dochter, zus, vriendin, studente Journalistiek. Vooral geïnteresseerd in de politiek, misdaad en muziek.